Monday, June 11, 2007

The Good, the Bad & the Ugly

Never underestimate the power of the irate customer.
It takes a lot of time and energy to win over a customer and losing one only takes a few seconds .....

Remember my post of May 25th ? This was due to some orders around Pentecost that went wrong with some customers due to my moving/organising at home and Pentecost itself. Unfortunately one customer that had a Murphy's Law thing going on was so upset that she said she would do something about it and unfortunately she is on some messageboards..... And there are always people who add a little to the story. So I'm getting a bad rep at the moment which is quite disturbing to me being the perfectionist & virgo that I am.

Luckily I have loads of satisfied customers that keep coming back, but hey its tough competition out there in the land of online shops so if you do see some bad reviews and you've had good experiences please share this as it's nice to hear about a good review too :)

15 comments:

Anonymous said...

Well, I am with you, girl! Met you, was happy, still am and defenatly planning on coming back...and soon!!!!
dont take it too much into your heart.
Hugs, Nili:)

rev said...

i cannot believe somebody can ever have a bad experience with you girly. the sweetest, most patient and giving person i've ever met! seriously! so, there are always 2 sides on a story i guess. and it sais more about her posting on mb's than about you sweets ;)

Iloon said...

Wat vreselijk! Echt bij jou is het juist fijn om te shoppen!!!! Er kan evt. wat veranderd worden of aan iemand meegegeven worden.... ;) Snap dit echt niet.... we gaan gewoon veel reclame voor je maken hoor! Niet je te veel druk maken hoor!!! (maar ik begrijp het wel, dat dit veel stress brengt!)

Nathalie Kalbach said...

Ah- sorry to hear this!!! If I come along somethign like that- I will tell the good stories :-)

Anonymous said...

Daan je weet hoe ik hier over denk, je hebt alles gedaan voor deze klant wat je kon doen en als dat niet genoeg is dan ligt dit aan de persoon zelf en niet meer aan jou. Erg jammer dat iemand zo laag kan zinken over een misverstand!

corinnexxx

moniek said...

Dit zijn gewoon in- en intrieste mensen. Er is niets zo gemakkelijk dan ergens iets negatiefs over iemand te posten om iemand te raken.... Het zegt inderdaad meer over die persoon dan over jou. Uit ervaring weet ik dat één negatieve reaktie meer doet dan 100 positieve reakties, maar laat dit je humeur niet verpesten.
Ik heb bewondering voor wat je doet, je hebt waanzinnig leuke produkten dus ga vooral zo door :)

Anonymous said...

O bah bah bah! Ik kan het niet uitstaan als mensen niet snappen dat er wel eens iets mis kan gaan! Wat ik nog erger vind....het meteen op allerlei forums te gaan verspreiden!

Anonymous said...

Ahhh wat sneu van die persoon!
Heel rot voor je, ik kan mij voorstellen dat het hard aan komt. Ik weet zeker dat er veel tervreden klanten (waaronder ik) zijn. Blijf zo doorgaan! Mijn steun heb je.
Astrid

Unknown said...

Oooww! Heeft dat ook te maken met het feit dat je een Leeuw bent (ik dus ook..). Ik weet het, negatief vreet je meer op dan positief. Ik ben al maanden gestopt met lezen op MB, ik kan sommige dingen ook niet uit staan en je kunt er zo verrekte weinig aan doen.

Ik denk ook echt dat het meer over de ander zegt dan over jou, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe dan ook, het raakt je. Sommige mensen.....

Daffie Online said...

MB's suck..most of the time...

Anonymous said...

o meis... how awful i totally agree with elwira's comment about it being about the other more than about you. good luck and strength! keep smiling. your smile is gorgeous! :o)

Anonymous said...

some people are just meanies!!!! we all loves yer and you are such a giving person....just you remeber that!!!

Anonymous said...

Hey sweets, you did everything you could to satisfy this customer, but some people are just hard to please...

Anonymous said...

Als je alles hebt gedaan om een klant tevreden te houden en het is nog niet goed...dan ligt het toch echt aan die klant en niet aan jou!
Laat je niet gek maken!

Marlies said...

Okay, I will try to 'brag' about you a bit more. ;-)

Seriously... It's sad some people feel the need to do things like this and I can totally understand how this takes away a bit of the glow of all the great things you do!
Big hug!

Marlies